Mojega psa zanimajo le drugi psi
Pogosto slišim tečajnike, ki potožijo, da njihov odraščajoči pes, ki je globoko v adolescenci, gleda le še druge pse. V začetnem tečaju je lepo sodeloval, nato pa se je nenadoma vse spremenilo. Zdaj ga vse bolj zanimajo pasji prijatelji, skrbnik pa na trenutke, kot da ne obstaja. Radi bi, da bi bil bolj usmerjen nanje in bolj pozoren.
Takrat jim postavim vprašanje: »Se spomniš sebe med 16. in 26. letom? Kaj te je najbolj zanimalo? S kom si se rad družil in kdo je bil večino časa v tvojih mislih? Starši? Zelo verjetno ne. Prej prijatelji, simpatije, vrstniki.«
Tudi pri psih je enako. V fazi odraščanja jih najbolj zanimajo drugi psi. To je popolnoma naravno in nujno za zdrav psihični razvoj. Če pes nima dovolj priložnosti za varno druženje z vrstniki, se lahko začnejo razvijati vedenjske težave, kot je reaktivno vedenje.
Večina psov odraste okoli tretjega leta starosti. Takrat potreba po intenzivnem druženju z vrstniki počasi začne upadati.
Naša naloga je, da psa na poti v odraslost ustrezno podpiramo. Omogočimo mu čim več varnega in kontroliranega druženja ter ga hkrati učimo vljudnosti in spoštljivega odziva na komunikacijo vrstnikov. Pomembno je tudi, da se z mladim psom ne zapletamo v nenehne konflikte, saj bomo s tem le oslabili medsebojno povezanost in otežili sodelovanje.
To pa še ne pomeni, da psa spustimo s povodca in mu dovolimo, da pozdravlja vse pse, ki jih srečamo. Veliko psov namreč ne želi stikov z drugimi psi. Lahko so imeli slabe izkušnje, jih kaj boli ali pa preprosto ne želijo vsiljivega vedenja pasjega najstnika. Tudi pasji park ni vedno dobra izbira, saj ni nujno, da tamkajšni obiskovalci vejo kaj je vljudno pasje vedenje in kdaj svojega psa ustaviti, ko se vede neprimerno. Tako lahko hitro pride do konflikta in slabe izkušnje, ki kasneje lahko vodi v reaktivno ali celo agresivno vedenje do drugih psov.
Ena izmed varnih oblik druženja so socializacijski sprehodi, kjer pes spoznava druge pse, razvija socialne veščine ter se uči mirnega sobivanja in raziskovanja okolice. Ob tem se skrbnik postopno uči brati pasjo govorico in psa podpira pri učenju vljudnega vedenja.
Ko razumemo razvojne potrebe psa, jih lažje podpiramo in gradimo odnos, ki temelji na zaupanju in sodelovanju. Naj bo obdobje adolescence čas povezovanja, ne bojevanja.